A Tesla gyorsasága a fasorban sincs ehhez az új technológiához képest

2025. április 27. 14:09

Forradalmi változás jöhet az elektromos járművek töltési idejében.

2025. április 27. 14:09
null

A BYD hétfőn mutatta be új elektromosjármű-platformját, amely a vállalat szerint olyan gyors képes, ami felveszi a versenyt a benzines járművek tankolási idejével. A „szuper e-platform” akár 1000 kilowattos csúcstöltési sebességet is elérhet, így mindössze öt percnyi töltéssel 400 kilométeres hatótávot biztosíthat – mondta Wang Chuanfu alapító egy sencseni eseményen – írta meg a Reuters.

Az új technológia kétszer gyorsabb töltést kínál, mint a Tesla legújabb Superchargerei.

A vállalat emellett bejelentette, hogy több mint 4000 ultra-gyors töltőállomást létesít Kínában az új platform támogatására.

Bár a beruházás pontos részleteit nem közölték.

A fejlesztés célja a felhasználók „töltési szorongásának” teljes megszüntetése.

Az új architektúrát elsőként a Han L szedánban és a Tang L SUV-ban vezetik be, amelyek ára 270.000 jüantól indul. Miközben a BYD Kínában saját töltőhálózatot épít, globális terjeszkedését is folytatja: Magyarországon egy új elektromosautó-gyár felépítésével kívánja megerősíteni európai jelenlétét.

A vállalat tavaly 4,2 millió plug-in hibrid járművet adott el, és idén 5-6 millió egység értékesítését tűzte ki célul.

Nyitókép: Patrick T. Fallon / AFP

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 42 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
2025. április 27. 21:26 Szerkesztve
Ezer kilowatt? Már nem azért. Gépész vagyok; gépészeti dolgok érdekelnek. Szóval az ampereket nagyjából leszarom. De alap fizikát tanultam. Ezer kilowatt teljesítmény, ezer volt feszültségen (bármilyen akkus megoldás töltéséhez kurvára túl sok) kb ezer amperes áramerősség esetén valósulna meg. Az kb. (anélkül hogy számolgatnám, de vannak magas áramerősségű redszereim) alkar vastagságú kábelekkel tudna megvalósulni. Bár egyéb kérdés: melyik akku bírná ezeket az áramerősségeket? Ki fogja szolgáltatni ezeket a megawattokat? Az C szorzója töltésnél mennyi lenne? Hány amperórás az akku? Mekkora a feszültség? Mennyi a kapacitás?! Sounds like sci-fi.
pragmatika2
2025. április 27. 19:49
1 megavatt ? azt mekkora feszültséggel küldik át ? Valami újfajta speckó akksi lehet ? És így mekkora az élettartama ?
szemlelo-2
2025. április 27. 19:23
Igen, itt látom a problémát én is. Ma egy autópálya benzinkútnál mondjuk 6 autó tankol, mindegyik 5 percig. Ez 72 autó óránként. Ha az elektromos autókba 80kWh-t kell tenkoláskor betölteni, hogy valahogy 500km-t megtegyenek, akkor óránként 72 autóba 5780kWh-t, vagyis 5,78MW-ot. Ez egy kisváros villanyfogyasztása, minden "benzinkúthoz".
mi-egy-nagy-vibralo-tojast-hasznalunk-2
2025. április 27. 18:22
A hálózat mit fog szólni ilyen random (nem menetrendezhető) teljesítményigényekhez, ahol mondjuk van 4-6 töltőfej? Vagy egy töltőponton max 1000kW lesz lekötve, aztán autók számától függően osztoznak? Arról nem is beszélve, hogy 1MW teljesítményhez azért egész becsületes kábelezésre lesz szükség a 400V-os kisfesz hálózatot figyelembe véve. Vagy mondjuk 20kV-on fog vételezni a töltő? Egy transzformátorral megfejelve? Értelmetlen.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!